Anglia: a a kormányzati adatok rossz minősége rontja a közszolgáltatások színvonalát, és a döntéshozatal minőségét

„A parlament illetékes bizottsága (Committee of Public Accounts, amely a kormányzati kiadások felügyeletéért felelős) jelentést tett közzé a kormányzati adatokról, az adatmenedzsmentről.
Megállapítják, hogy a kormányzat rossz minőségű adatai a nyújtott szolgáltatások hiányosságaihoz vezetnek, rossz döntéshozatalt eredményeznek, és akadályozzák a helyzet javításához szükséges megértést. Évek óta növekszik az adatok és technológia kormányzati használata. Azonban minden minisztérium a saját tudása szerint alakította ki az adatmenedzsment eljárásait, ami az összkormányzati munkában következetlenségekhez vezet. Az adatokat nem tekintették értékes vagyontárgynak. Az adatok rossz minőségéből következő problémák kerülőutakra kényszerítik a velük dolgozókat.

Változtatni kell az adatokkal kapcsolatos kormányzati feladatok kezelésében. Az adatokkal kapcsolatos feladatok nincsenek egy kézben összpontosítva. 2017 óta él az az ígéret, hogy lesz a kormányzatnak adatügyi felelős vezetője (Chief Data Officier), de egyelőre csak ígéret maradt. Ennek az az oka, hogy megfelelő körülményeket szeretnének teremteni a munkájához. Azonban a parlamenti bizottság úgy látja, hogy először ki kellene nevezni valakit, akinek kizárólagos feladata lenne a kormányzati adatmenedzsment területe, beleértve a stratégiai irányítást, illetve a feltételek megteremtését is.
További problémák:
Az egyes kormányzati szervezetek nehezen vehetők rá adataik megosztására (más kormányzati szervezetekkel).
Nincsenek érvényes, kötelező kormányzati szabványok az adatmenedzsmentre.”

Forrás:
Step-change in the Government’s approach to data is long overdue ; House of Commons, Public Accounts Committee; 2019. szeptember 25.
(letölthető a vizsgálat teljes anyaga)

A bejegyzés kategóriája: adatpolitika, digitális kormányzat, digitális köz-igazgatás
Kiemelt szavak: , , , , , , .
Közvetlen link.